W ramach ciągłego rozwoju rodziny A220 i zwiększenia jej wartości oraz atrakcyjności dla pasażerów, Airbus wprowadza do tego typu samolotu kabinę Airspace. Producent po raz pierwszy zaprezentował ją dziś (8 kwietnia) na targach Aircraft Interiors Expo (AIX) w Hamburgu w specjalnej pełnowymiarowej makiecie A220. Nowy wystrój oprócz zwiększenia komfortu i wrażeń z lotu, to także oszczędność masy samolotu.
Air Canada będzie pierwszym przewoźnikiem na świecie, który skorzysta z najnowszego produktu pokładowego Airbusa. Nowa kabina ma wiele do zaoferowania, a Air Canada podkreśla, że nowe, duże schowki na bagaże nad głową mają o 40 proc. większą pojemność i mogą pomieścić nawet o 60 proc. więcej walizek, ponieważ można je układać w pionie (na dłuższym boku). Przy okazji tej zmiany linia wprowadzi także szybki i darmowy Internet Wi-Fi oraz nowy system rozrywki pokładowej (IFE). Pierwszy tak wyposażony A220, to będzie 43. maszyna tego typu dla Air Canada, a jej dostawa zaplanowana jest na marzec 2026 r.
Wystrój kabiny i wejście zostaną gruntownie przeprojektowane, będą jaśniejsze i bardziej przyjazne. System Human Centric Lighting, specjalnie zaprogramowany, elastyczny system oświetlenia, oświetla kabinę ciepłym czerwonym światłem, stopniowanymi odcieniami pośrednimi do zimniejszego niebieskiego światła co daje kombinację ponad 16 mln kolorów. W zależności od pory dnia lub nocy, światło w kabinie samolotu jest w ten sposób dostosowane do biorytmów pasażerów. Komfort siedzenia został również poprawiony: boczne ściany kabiny Airspace zapewniają pasażerom więcej miejsca w obszarze ramion. Ponadto nowoczesne toalety są jeszcze bardziej przydatne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.
Kanadyjski narodowy przewoźnik ma zamówionych już 65 samolotów A220. Linia była także pierwszym użytkownikiem wprowadzającym A220-300 (launch customer) w Ameryce Północnej w styczniu 2020 r. i od tego czasu obsługuje już flotę 34 A220 latających do ponad 70 miast.
A220-300 Air Canada zabiera na pokład 137 pasażerów w dwuklasowej konfiguracji pokładu: 12 w klasie biznes (2-2) oraz 125 w klasie ekonomicznej (2-3). Na pasażerów czeka nowy wystrój kabiny, Wi-Fi oraz jeden z nowszych systemów rozrywki pokładowej (IFE) Panasonic eX1. A220 latają głównie z dwóch baz linii w Montrealu i Toronto.
Nowy poziom komfortu czyli Airspace także dla rodziny A220Airspace dla rodziny A220 posiada sporo zmian i oferuje wysoki poziom komfortu pasażerom, zgodny z kabinami airbusów A320neo oraz szerokokadłubowych A330neo i A350:
- przeprojektowana strefa wejściowa z konfigurowalnym oświetleniem powitalnym;
- nowe, większe schowki na bagaż podręczny "XL bins” - największe w swojej klasie;
- lekko zmienione ściany boczne zapewniające lepszy wygląd i nieco więcej miejsca na ramiona;
- nowe toalety z powłokami antybakteryjnymi i funkcjami bezdotykowymi;
- lampa sufitowa i pod schowkami na bagaż z różnymi konfiguracjami światła oraz pełnokolorowe oświetlenie LED w całej kabinie.
Flota kanadyjskiej liniiObecnie flota Air Canada składa się z 212 samolotów: trzech airbusów A319, 17 A320, 20 A321, 34 A220-300, 20 A330-300, 45 boeingów B737 MAX 8, ośmiu B767-300F/BDSF, sześciu B777-200LR, 19 B777-300ER, ośmiu B787-8 oraz 32 B787-9.
Przewoźnik oczekuje na dostawę 115 samolotów: 31 airbusów A220-300, 30 A321XLR,
dwóch boeingów B767-300ER,
18 B787-10, dwóch B767-300BDSF, dwóch B777F oraz
30 Heart Aerospace ES-30.
** Naszym partnerem na tegorocznych targach Aircraft Interior Expo są
Polskie Linie Lotnicze LOT **